Základem úspěchu každé firmy je mimo jiné také dobrá propagace. K ní se používají nejrůznější prostředky a metody, mnohé z nich na hranici legality. Všechny však mají jediný cíl: ovlivnit zákazníka tak, aby si koupil daný výrobek.
Jedním z těch, které se nás snaží ovlivnit spíše na podvědomé úrovni, jsou nejrůznější pr články SEOLight. Najdeme je prakticky v každé tiskovině. O co se jedná?
Jsou to články, které se tváří jako normální součást časopisu, avšak ve skutečnosti jde jen o reklamu na produkt. Může to být například článek v ženském časopise o někom, kdo v krátké době hodně zhubl, případně rozhovor s ním, nebo ve vědeckém časopise o znečištění ovzduší. Vždy je však doporučena nějaká věc. Paní zhubla za pomoci tohoto přípravku, k tomu, abyste u vás doma dýchali čistý a hlavně zdravý vzduch, pomůže tato speciální čistička.
Je samozřejmé, že musí být jasně uvedeno, že se jedná o propagační články. Ty jsou proto označeny nápisy jako „public relation“ nebo „placená inzerce“. Toto označení je ovšem umístěno na co možná nejméně nápadném místě a co nejméně výrazným písmem.
Kdo však tuto metodu používá? Obvykle firmy, které nejsou příliš důvěryhodné. Často nabízí téměř zázračná řešení na různé problémy, a protože by se jim na běžnou reklamu nejspíš tolik nových zákazníků nechytlo, používají tento postup.
Je nutné říci, že rozhodně funguje. Zejména staří lidé a lidé s nižším vzděláním tomu velmi snadno podlehnou. Jistě, je to poměrně nečestný způsob, avšak stále v mezích zákona. Jediným způsobem, jak proti němu bojovat, je osvěta.
Je potřeba na tyto praktiky upozornit naše příbuzné a známé, zejména těch starších ročníků, a ukázat jim, na co si mají dávat pozor a čeho se mají vyvarovat, aby nenaletěli a zbytečně nepřišli o své peníze. Jen tehdy, když se tento typ reklamy ukáže jako neefektivní, s tím tyto firmy totiž přestanou. Je to tedy na nás.